Thuis training met film zodat je precies ziet hoe je de training doet

Hieronder een tekst en uitleg:

Ik laat 5 oefeningen zien die je makkelijk thuis kunt doen zodat je niet naar de sportschool hoeft en deze training op ieder moment van de dag kunt doen, makkelijk als je weinig tijd hebt. Een thuis training hoeft niet moeilijk te zijn. Begin altijd met een warming-up voordat je de thuis training start, hierdoor zorg je ervoor dat je gewrichten warm zijn en voorkomt blessure. Een warming-up kan bestaan uit een rondje hardlopen, jumping jacks(zie film), touwtje springen enz. Dan begint nu je thuis training.

Thuis training oefening 1. Air squat
Zorg dat je voeten op schouder breedte staan en je tenen iets naar buiten wijzen, rug recht, borst omhoog. Bij de beweging zorg je ervoor dat je heupen als eerste naar achteren gaan. Alsof je op een stoel wilt gaan zitten, je knieën mogen niet voorbij je tenen komen. Het gewicht van je lichaam moet op je hielen rusten niet op je tenen.

Thuis training oefening 2. Push-up
De lichtere variant: Op je knieën, handen iets wijder dan schouder breedte, vingers uit elkaar, buikspieren aangespannen. Je ellebogen gaan langs je lichaam tot je borst de grond raakt en dan weer uitdrukken.
Zwaardere variant: Dezelfde beweging maar dan op je tenen in plaats van op je knieën.

Thuis training oefening 3. Sit-up
Ga zitten op de grond met je knieën gebogen in een hoek van ongeveer 90 graden. Je armen op je borst of achter je hoofd en span je buikspieren aan. Vanuit lig stand met je schouders op de grond omhoog gaan zitten en weer gaan liggen.

Thuis training oefening 4. Burpee
Je begint door rechtop te gaan staan. Zak door je knieen, alsof je een squat uitvoert, plaats vervolgens je handen op de grond, strek je voeten naar achteren uit (springend) dit brengt je in de beginpositie van de push up, voer de push up uit, na de push up trek je je benen weer in en spring je omhoog en klap je handen boven je hoofd.

Thuis training oefening 5. Lunges
Lunges doe je als volgt, ga staan met je voeten op schouderbreedte en je handen achter je hoofd. Stap nu met één been recht naar voren, zak nu door je voorste been tot de knie van je achterste been bijna de grond raakt. Druk je met je hiel weer omhoog en stap terug. Herhaal met je andere been en ga om en om door.

Trainingsschema:
Air squat herhaal 10x
Push-up herhaal 10x
Sit-up herhaal 10x
Burpee herhaal 10x
Lunges herhaal 10 x
30 seconden rust
begin opnieuw doe 3 rondes in totaal.
Ging de thuis training vrij makkelijk? Doe in plaats van 10 herhalingen dan 20 of 30 herhalingen.

Ziet de thuis training er in het filmpje makkelijk uit maar lukt het jezelf niet? Wij geven leuke gevarieerde kracht en conditie trainingen in klein groepsverband of persoonlijke begeleiding, zodat wij voldoende tijd hebben of jou de oefeningen te leren.

cenzaa-logo
laviesage-2
lycon-wit-klein